zaterdag 16 maart 2013

Stage-week-blues


Elke ochtend om half zeven werd ik gewekt door Krezip, één keer snoozen, want dat mocht nog van mezelf, en hup m'n bed uit. Het dagelijkse ochtend ritueel wat op maandag nog picobello in elkaar zat was woensdag al als sneeuw voor de zon verdwenen. 'Verdorie waar zijn m'n sokken?!' en 'waar ligt die stage map nou?!' waren duidelijk hoorbaar in huize Rosbergen. Trein in, Metro mee, het nieuws vandaag voor de kring voorbereiden, trein uit, kwartier door het "heerlijke" weer lopen en aankomen op mijn stage adres. 'Goedemorgen!'

Ik heb al eerder een stage week gehad maar nog nooit zo'n vermoeiende als deze. Op woensdag middag ben ik in slaap gevallen in de trein naar huis en op vrijdag vroegen de kinderen zelfs of ik m'n hand onder m'n hoofd vandaan wilde halen. 'Ben je moe juf?' waarop ik antwoordde 'Ja, en dat is allemaal jullie schuld!' waarop zij moestten lachen.

Ik heb een heerlijke stage week gehad! De kinderen waren gezellig, hielpen me ontzettend mee en ik heb vreselijk veel geleerd. Mijn hersenen maakte overuren! Ook accepteren ze nu eindelijk dat ik iedereen lieverd noem, al vind Senna het nog wel heel vervelend dat ik hem "meis" noem als hij wat komt vragen (oeps!). Die lieve knullen hebben ook zo'n hoge stem nog!

Ook wil iedereen me in zijn voetbal team want: 'de juf kan zo hard rennen' en deed ik mee met de estafette waarbij de kinderen me heel erg steunden wanneer we net geen winnaars werden. Ik moet ook niet al te goed m'n best doen natuurlijk ...

Ik ben kapot! Ondanks mijn goede vitamine C inname ben ik snotterig, ongesteld (oké die hoort er niet bij maar ben het wel) en ontzettend moe. Jeetje wat vergen die kinderen veel van je energie!

Maar ondanks alles heb ik toch echt een beetje last van de stage-week-blues. Ik wil weer terug!

4 opmerkingen:

  1. Oef, dat lijkt me héél vermoeiend. Maar ook wel heel dankbaar om te doen! Leuk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh jij hebt ook stage! Leuk om te horen dat ik niet de enige ben. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt me de laatste tijd zo leuk om les te geven! Ik heb er nooit over nagedacht maar sinds kort zit het helemaal in mijn hoofd gepland. Maar stagelopen kan af en toe inderdaad heel erg vermoeiend zijn, vooral als je daarnaast ook nog dingen voor school moet doen en nog moet werken vanwege je inkomsten enzo. Ben heel blij dat ik die periode achter me heb maar het leverde ook altijd hele mooie momenten op :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je lieve reactie! x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...