donderdag 26 februari 2015

HOTSPOT: In den Kleinen Hap @ Amersfoort

Omdat ik onlangs mijn verjaardag had gevierd en hierbij verschijnende bonnen had gekregen gingen mijn vriendin M. en ik borrelen en lunchen in Amersfoort. Zo kwamen we kwamen terecht bij In den Kleinen Hap aan de Langestraat.

Het eerste idee wat je krijgt als je binnen komt lopen is van een bruine kroeg. Oude houten beplating aan de muren en verschillende kleine fotolijstjes en schilderijtjes. Ik voelde me gelijk thuis als professioneel kroegtijger.


Ze hebben een redelijk uitgebreide lunch kaart met keuze uit kleine, warme en koude broodjes, tosti's en maaltijdsalades. Niet een hele spannende kaart ondanks de leuke benamingen van de gerechten. Zelf nam ik de Bruschetta Carpaccio met pesto en balsamico dressing en M. nam een broodje Hollands vs Noors met garnalen en dillemayonaise. Ondanks de eenvoud van de ingrediënten waren de broodjes erg lekker. Ook vond ik de borden leuk opgemaakt. Paste goed bij de sfeer van het Café. Heel eerlijk, ik heb in tijdens niet zo lekker geluncht. Later las ik op de site dat ze de 3e plaats hebben behaald voor het "Lekkerste broodje Horeca 2015 van Nederland" op de Horecava. Bij het broodje dronken we een heerlijke Sauvignon Blanc bij uit de Pays d'Oc. Licht frisse wijn wat door de ligging van de ranken aan de Middellandse Zee net iets fruitiger is.



We werden bediend door voornamelijk mannelijk personeel. Iets wat ik heel erg leuk vind aangezien de horeca bij mij in de buurt volledig wordt geregeld door vrouwen (en ik kan het weten want ik werk zelf in deze mooie branche). Het was goed druk voor een dinsdag middag, maar ze waren erg gastvrij en vriendelijk.

Als laatste wil ik het hebben over de prijs. Nu weet ik niet precies wat de wijn heeft gekost aangezien ik die bij de cadeaukaart heb gekregen maar voor twee broodjes en een grote fles spa rood was ik 18 euro kwijt. Een hele gemiddelde prijs voor een lunch en eigenlijk een klein prijsje voor de kwaliteit.

Ben je toevallig in de buurt van Amersfoort en heb je zin in een lekkere duurzame lunch, een simpel maar smakelijk wijntje en warme ambiance dan is In den Kleinen Hap zeker een aanrader. Neem ook eens een kijkje op hun site.

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je deze hotspot deelt. Inderdaad niets mis met die overvloed aan mannen ;-) Je gerecht zag er ook echt heerlijk uit! Zelf vind ik zo'n 'kroeg'-sfeer ook altijd heel gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je lieve reactie! x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...