vrijdag 22 maart 2013

LIVRE: Spotgaai - Suzanne Collins


Kijk uit, dit bevat een spoiler van het vorige boek (Vlammen - Suzanne Collins)

Katniss heeft voor de tweede keer de spelen overleefd en wordt opgevangen door het mysterieuze District 13. Samen met haar moeder en zusje Prim revalideert ze van haar verwondingen terwijl de oorlog verder wordt uitgevochten buiten. Dan besluit ze de spotgaai te worden, het leidende teken van de opstand. Peeta hebben ze niet kunnen redden dus Katniss doet er alles aan om hem levend terug te krijgen, totdat hij voor hun deur wordt afgeleverd. Ze zou moeten gaan kiezen, Peeta of Gale, haar familie of de Opstand. Zal ze sterven voor haar doel of leeft ze lang een gelukkig?

De Hongerspelen triologie zijn de meest indrukwekkende, spannende en gaafste boeken die ik tot nu toe heb gelezen. Ik heb moeten huilen, lachen en kreeg buikpijn van walging. Ik ben verliefd geworden en heb karakters gehaat.

Het boek komt wat langzaam op gang, wat ik van Vlammen ook vond. Na ongeveer tweehonderd bladzijden zit je midden in een spannende tornado met eigenlijk te veel gebeurtenissen voor die honderd-vijftig bladzijden die nog volgen. Toen ik de laatste pagina omsloeg en het boek dichtklapte zat mijn hoofd nog vol met complot theorieën die er in het volgende boek wel plaats zouden kunnen vinden. Jammer dat het nu echt afgelopen is. Wel een prachtig eind.

Een aanrader voor de spanningzoekers en de avonturiers, maar ook de meiden die zich niet schamen om Y.A leuk te vinden en die verliefd kunnen worden op deze prachtige verhalen!

Score: (5/5) 


1 opmerking:

Dankjewel voor je lieve reactie! x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...