vrijdag 21 juni 2013

Je suis Eva #2

Kennen jullie nog de vraagbank van een paar maanden geleden? Deze wil ik weer een beetje nieuw leven inblazen. In deze rubriek zal ik wekelijks een persoonlijk stukje schrijven wat over van alles kan gaan. Je kan het zo gek niet verzinnen. Vandaag heb ik een vraag uitgekozen om te bespreken:

Wat zou je doen met een miljoen, als je slechts 1 dag had om het op te maken?

Oh ik houd echt van deze vraag! Want wie zou er nou geen miljoen euro willen hebben? Ghandi misschien, maar de rest van de wereld wel. Wat ik zou doen met één miljoen is helemaal niet ingewikkeld. Gewoon een rekenmachine en grote dromen, dan heb je het er zo doorheen!


Ik zou eerst €11.111,11 beleggen in Heineken en dan een gratis tap ontvangen voor in mijn nieuw gekochte penthouse in Amersfoort (€445.000,-)  Hierna zal ik dit huis inrichten in de Victoriaanse stijl met veel antiek en marmer (zo'n €100.000,-). 


Ik zal mijn studie volledig afbetalen aan mijn ouders (€10.800,-) en ze een prachtig pensioen geven van (€100.000,-). Verder betaal ik mijn zusjes studie (€16.200,-) en dan zit ik aan de €683.111,11. 


€27.000,- voor het Het Addis Ababa Fistula Hospital, €50.000 voor KiKa en met de overige  kwart miljoen koop ik een klein boerderijtje in Italië met zeezicht in de berger waar ik mijn levensprojectje van maak. 


Zo kan je één miljoen euro in minder dan twee uur uitgeven! Wauw! Ik vind het belangrijk dat je niet alleen jezelf blij maakt met geld maar ook de mensen waar je van houdt of de mensen die het echt nodig hebben. Ik doe een HBO opleiding, en ben op het moment een arme student, maar als het goed is kan ik zo meteen voor mezelf zorgen als ik ga werken. Heel veel mensen kunnen dat niet en hebben soms een beetje hulp nodig.

Sta zelf een stil bij wat je zou willen doen met 1 miljoen. Aan wat zou jij het uitgeven?

Heb je nog een leuke vraag waar ik een artikel aan kan wijden, drop 'm dan in de comments hieronder of stuur me een mailtje!

2 opmerkingen:

  1. Wauw hoe leuk om te lezen! Zo een klein boerderijtje in Italië lijkt me wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou een huis laten bouwen, veel gaan reizen en aan goede doelen geven (of er zelf 1 starten)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je lieve reactie! x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...