vrijdag 9 augustus 2013

Bella Toscana: Pisa

Oh Italië, je hebt me betoverd! Van top tot teen ben ik verliefd geworden op jouw prachtige omgeving en heerlijke weer. Niet op je mensen trouwens, die zijn erg arrogant in de grote steden.

Marcel en ik verbleven vier dagen in Pisa voordat we verder trokken naar Lucca. Pisa is een prachtige stad waarbij je alles op loopafstand kan bereiken. Wij zaten zelf in een hotel dichtbij de Torre, van ons balkonnetje konden we de toren goedemorgen wensen.

Het centrum om eens goed geld uit te geven is niet heel bijzonder maar met een Zara, Promodd en andere schattige kledingwinkeltjes kom je al een heel eind.

Afkoelen in Pisa is een hele opgave. Er is genoeg schaduw over de gehele dag bij de Baptiste of het Kapel en het is belangrijk dat je literflessen water inslaat. Ook is er op vijftien kilometer afstand een klein strandje waar je een bedje kan huren en kan genieten van het frisse Middelandse Zeewater.

Daily Diary

Giorno uno: Eerste dagje in Pisa was héérlijk. Wat een geweldig weer en wat een prachtige stad! We zijn gelijk cultuur gaan snuiven en hebben de Battistero, Camposanto en de Duomo gezien. Natuurlijk hebben we ook de Scheve Toren gespot, met de mensen die er tegen aan leunde.  Nu lekker een pizza/pasta scoren en aan de Lambrusco!

Giorno due: Fietsen gehuurd bij Hostel Pisa (voor twaalf euro per dag!) en toen heerlijk de hele dag genoten van de zon op Marina di Pisa! Was de vijftien kilometer fietsen wel waard! Jammer dat we allebei niet goed werden van het eten vanavond. Mijn idee om een keer wat goedkoper te eten en dan zitten we met buikpijn op de kamer.

Girono tre: Nadat we de fietsen hadden terug gebracht zijn we eindelijke wezen winkelen in het kleine centrum. Ik heb een nieuwe favoriete winkel gevonden hoor! Laatste avondje in Pisa, dus hebben we een heerlijke fles Lambrusco en een stokbrood met prosciutto gekocht en genoten van de zonsondergang bij de stadsmuur.

Girono quattro: Vroeg uitchecken maar gelukkig mochten we de koffers nog even laten staan. Opzoek naar leuke souvenirs voor de familie en het Fresco museum bezocht. Koffers weer opgehaald en met de taxi naar het treinstation. In de bloedhitte opzoeken op welk perron we moeten staan, en het dan ook nog verkeerd hebben. Eerste twee treinen naar Lucca gemist maar uiteindelijk hadden we de goede en kwamen we alsnog op tijd aan voor onze "taxi" daar. Hoi familie!

Pisa was natuurlijk niet het enige wat we van Toscane hebben gezien. Binnenkort verslag van de andere vijf dagen van onze heerlijke vakantie!

Waar zijn jullie op vakantie geweest?

1. Hoi Eva! Ik wil nu ook naar Toscane..... Leuke foto's!

2. Wat is Italie toch leuk he? Wat een mooie foto's en een leuk verslag! Ik zat gisteren nog hele oude foto's te bekijken van Pisa. Ik wil er beslist nog een keer heen!

3. Wauwie ziet er echt prachtig uit! Helaas ben ik nergens heen geweest op vakantie :(

4. Wauw, wat een mooie foto's! Ik ben zelf een klein weekendje in Duitsland geweest, voor de rest helaas niet echt op vakantie geweest :(

Dankjewel voor je lieve reactie! x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...